I've Something to Tell U

6.22.2012


This is a sticker given from a restaurant in San Diego, U.S. I can't agree more to this statement. We often love to buy everything we like and consume them. This is an American way of life and result of capitalism. As one of the most popular Turkish showman says we "Consume, Obey, Die". I am not against buying things of course I am writing a blog about this world, come on :) But I think we should spend our money more wisely and consider the world's environment. We shouldn't throw away things that we bought last year, we should use them and stop renewing everything every single year. Because we are giving a deep harm to environment and we are beeing disrespectful to people who are working in terrible conditions to produce things that we love to buy (of course, this is not for every brand). On the other hand, we shoudn't forget that things we buy to make our lives better, don't create our individuality and essence. As a result, "we are all humans, everything else is irrelevant".

Bu bana San Diego'da gittiğim restorandan verilen bir yapıştırma. Bu söze daha fazla katılamazdım herhalde. Genellikle hepimiz hoşumuza giden her şeyi almaya ve tüketmeye bayılıyoruz. Bu bir Amerikan yaşama tarzı ve kapitalizmin bir sonucu. Okan Bayülgen'in de dediği gibi "Tüketiyoruz, kurallara Uyuyoruz, Ölüyoruz". Tabii ki sevdiğimiz ürünleri, ihtiyacımız olanları almaya karşı değilim, zaten bir blog yazıyorum, karşı olmam imkansız :) Ama paramızı daha bilinçli harcamamız gerektiğini ve çevreyi de düşünmemiz gerektiğini söylüyorum. Geçen sene aldığımız şeyi atmamalı, her sene yenilemeyi bırakmalıyız. Çünkü attığımız şeyler çevreye zarar vermekle beraber bu ürünleri üretmek için kötü şartlarda çalışan insanlara saygısızlık olarak görüyorum (her marka için geçerli değil bu). Tabii bu arada gardırobunuzdan çıkarmak istediğiniz çok kötü durumda olmayan giysileri başka yerlere bağışlamak da güzel bir yol. Ben burada çok yüzeysel konuşuyorum, eleştirirseniz bunu göz önüne alın, amacım sadece bir mesaj vermek. Ayrıca, hayatımızı daha iyi yapacağına inandığımız ve satın aldığımız şeyler bizi biz yapan unsurlar, özümüzü yaratan şeyler değil. Sonuç olarak, "hepimiz insanız ve diğerleri konu dışı kalıyor". (Türkçe'ye çevirince pek beğenmedim ama alnlamış olmalısınız.)



0 comments:

Post a Comment

Caramélisée All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger