H&M ve dünyaca ünlü markaları

12.15.2011

H&M 'in dünyaca ünlü tasarımcılarla yaptığı koleksiyonlar gerçekten nimet ama bir yandan bakıldığında da çok kısıtlı bir kesimin ulaşabildiği parçalar, fiyat açısından söylemiyorum, adet ve konsept olarak. Bir markanın yaratılışı böyle oluyor işte, Versace ürünleri satışa çıkmadan önce 'Nasıl Versace ürünlerini satın alırsınız?' bölümünü okuduysanız, demek istediğimi anlayacaksınız. Şuan çok yüzeysel açıklıyorum: Sabah 8 buçukta açılacak olan mağaza kapısındaki kuyruktaki kişi sayısına göre kişilere verilen renkli bileklikler var. Örnek; ilk 15 kişiye mor bileklik gibi ve o kişiler sınırlı sayıda ürün alabilip mağazada kalabilme süreleri kısıtlı oluyor, sora diğer renk bileklik takanlar giriyor. Evet, biliyorum çok izdiham yaşanıyormuş, bunu düzene sokmak gerekir ama bu düzen bana biraz itici geliyor. Markaya değer kattığını hiç mi hiç düşünmüyorum, sadece insanları aldatıyor. Ben bu koleksiyonun tanıtım davetine gitme şansı buldum, davet de koleksiyon da çok güzeldi ama nerede nasıl giyilir biraz soru işareti de bırakmadı değil o yüzden hatıra mayetinde bir tayt aldım sadece. 


Sıkılmayınn :) Bu yazıyı yazmaktaki amacım Versace ve Marni'yi karşılaştırmak aslında tabii benim bakış açıma göre. Versace H&M işbirliğini yazın okumuştum ve gerçekten heyecanlandım, nasıl bir koleksiyon olacağını çok merak ettim. Bayağı uzun zamandan beri Versace defilelerini takip ediyorum, kıyafetlerini özellikle de elbiselerini çok beğeniyorum. Güçlü ve modern kadının simgesi haline gelmiş bir markadır. Diğer taraftan Marni ile işbirliğini okuduğumda aynı heyecanı duyamadım, markayı biliyorum ama tarzı bana hep soğuk gelmiştir, renkleri ve desenleri noktasında ama çok ta aşina olduğum bir marka değil, bu işbirliği haberiyle araştırma fırsatı bulmuş oldum. Eminim H&M için süper bir koleksiyon hazırlayacak, insanları akın ettirecek ama Versace kadar etki bırakacağını düşünmüyorum. Aslında aradaki farkı şöyle özetleyebilirim: Versace, H&M için bir şanstı ama H&M, Marni için bir şans olacak Tabii iki markanın tarzlarının çok farklı olduğunu da kabul etmek gerek, farklı tarzların bu sayede tanıtılıyor olması da moda için önemli bir adım.


Marni Spring / Summer 2012 koleksiyonundan beğendiklerim, buyurun siz karar verin:









Versace Spring / Summer 2012 (şu desenlere bir bakınnn!! ):




  
Lütfen benim oll !!
                






0 comments:

Post a Comment

Caramélisée All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger